wtorek, 10 marca 2015

Sernik wiosenny Puchatek II

Witam Kochani. Dzisiaj polecam mój drugi sposób na tani sernik. który naprawdę po upieczeniu rozpływa się w ustach. Użyłam do niego tylko 30 deko półtłustego twarogu.Wcale nie trzeba też wbijać tuzina jaj do masy serowej, żeby uzyskać efekt, że palce lizać.




Składniki na sernik




biszkopt z 3 jaj LINK lub 200 g biszkoptów
30 dag twarogu półtłustego
5 jaj
0,5 litra śmietany 12%
2 łyżki z brzuszkiem mąki ziemniaczanej
3/4 szklanki cukru pudru
szczypta soli
aromat migdałowy
1 łyżka kakao
1/5 szklanki ponczu z niewielkiej ilości soku z cytryny, cukru i wody zimnej przegotowanej


Wierzch ciasta:

0,5 litra śmietany 30%
3 galaretki zielone (na każdą galaretkę dajemy mniej wody - po 350 ml) 


 Przygotowanie


Piekę biszkopt z 3 dużych jaj LINK. Kiedy wystygnie nasączam i posypuję warstwą kakao. Kakao odznaczy ładnie masę serową od spodu czekoladową linią.

Twaróg z cukrem pudrem miksuję na jednolitą masę. Odstawiam na chwilę masę serową i w osobnej misie ubijam białka ze szczyptą soli na sztywno (łopatki robota muszą być idealnie czyste). Kiedy białka ubite, dodaję łyżeczkę kopiastą cukru pudru. Miksuję jeszcze pół minuty, żeby utrwalić pianę.
Wracam do masy serowej. Dodaję do niej żółtka. Krótko miksuję do połączenia i dodaję mąkę ziemniaczaną oraz aromat. Znowu krótko miksuję i dodaję śmietanę 12%. Miksuję chwilę i dodaję pianę z białek. Mieszam do połączenia łopatką ostrożnie, ale i krótko zarazem, by piana nie opadła. Nawet jeśli zostają niewielkie grudki piany, przelewam masę na biszkopt i wstawiam do rozgrzanego piekarnika do temperatury 170 stopni C. Piekę około 40 minut, grzałka góra-dół,  na lekki rumiany kolor. 

Sernik pięknie rośnie, ale kiedy ostygnie, nawet jeśli go zostawicie w piekarniku, nieco opadnie i tak ma być. 

Przygotowuję galaretki - 2 szklanki letniej galaretki wlewam cienkim strumieniem, do zmiksowanej na krem śmietany 30 %, cały czas przy tym miksując, jakbym robiła majonez. Jeśli masa słabo żeluje, wstawiam ją na chwilę do lodówki i wylewam, jak zgęstnieję na zimny sernik. Wstawiam ciasto do lodówki. 


Forma 39 cm x 24 cm. Brzegi formy przed wylaniem masy
śmietanowej i galaretki wyłożyłam folią spożywczą. 
Jeśli chcecie wysoki sernik użyjcie mniejszej formy
 - sernik wtedy trzeba piec nieco dłużej. 


Pozostałą gęstniejącą galaretkę nakładam na warstwę śmietanową i wkładam ponownie do lodówki na kilka godzin a najlepiej by było zostawić sernik w spokoju na całą noc  (Ha, ha... Kto tyle wytrzyma? Próbowanie odbyło się już po dwóch godzinach. No i widać, w formie, że świeże ciasto, choc pyszota, nie kroi się tak dobrze, jak na drugi dzień... ).


Polecam przepis na Puchatka z kajmakiem LINK

Życzę udanych wypieków!
Pozdrawiam Weronika



20 komentarzy:

  1. I ja to oglądam w nocy ,no będę mieć marzenia senne :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dosyć dietetyczny sernik, bez masła na biszkopcie. Anielciu bardzo dziękuję za odwiedziny

      Usuń
  2. Pani Weroniko, mam pytanie.Czy ta smietana ma byc slodka czy kwasna? Pytam dlatego ze nie mieszkam w Polsce i nie wiem jakie te polskie smietany sa.
    Pozdrawiam
    Malvina.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie Pani Malvino
      U Was to chyba mówi się na taką śmietanę: fresh cream, czyli świeża słodka.
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Fajne talerze, też takie mam :)
    Kupiłam komplet za UWAGA !!! 4,50 zł
    Tutaj: http://bit.ly/1b55tPT

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam turkus. Jak możesz podaj dokładniej adres sklepu, pewnie zabrakło jakiejś literki. Dziękuję za odwiedziny

      Usuń
  4. Witam. Pani Weroniko, czy dobrze zrozumiałam? ten upieczony biszkopt pieczemy ponownie z serem, czy on nie wysuszy się?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłam wiele takich serników i jeszcze nic złego im się nie przytrafiło. Są pyszne i jak w przepisie trzeba je zwilżyć przed włożeniem masy serowej. Grzałka góra-dół w elektrycznym a w gazowym, gdzie grzanie z dołu proponuję pod biszkopt podłożyć podwójnie papier do pieczenia

      Usuń
  5. Oj taki serniczek spodobałby się mojemu mężowi :D Niebo w gębie, że tak się wyrażę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuj koniecznie niedrogi i pyszny. Polecam!

      Usuń
    2. Pani Weroniko, mam zamiar upiec ten sernik na święta, mam jeszcze jedno pytanie, czy po upieczeniu biszkopta (ja używam zawsze do formy papieru do pieczenia), wyjmuje go pani z formy i wymienia ten papier na nowy, bo będzie jakby drugi raz pieczony z serem, a potem jeszcze masa i galaretka, pytam ponieważ często jak zostawiam papier w formie nawet wymieniony po upieczeniu biszkopta, bo daję potem masę i galaretkę, to robi się on bardzo wilgotny i nawet biszkopt od niego. Przepraszam za taki chaos w pytaniu, myślę, że wie pani o co chodzi

      Usuń
    3. Nie wyjmuję w trakcie - to naprawdę zbędny to zabieg/ po całkowitym upieczeniu staram sie go jednak jakos usunąć na zimno, bo przeszkadza w porcjowaniu ciasta. Duże placki dzielę na połowę, żeby łatwiej usunąć, by ciasto się nie połamało/ Pozdrawiam

      Usuń
    4. Kilka dni temu zamieściłam mój komentarz odnośnie sernika i jestem zdziwiona dlaczego był tylko jeden dzień, a potem zniknął, nie wiem czy nie spodobało się, że napisałam, że aromat popsuł smak sernika, ale ogólnie przepis pochwaliłam, więc nie wiem o co chodzi, czy nie można zamieszczać swoich uwag?

      Usuń
    5. Nie wiem co sie stało z komentarzem, ale widać z reakcji, że chodzi o aromat, co jest przecież kwestią własnego wyboru, więc tak czy siak dziecinne to uwagi i chęć dokuczania. Dodam, że najlepiej dodawać naturalny - ja uwielbiam do serników i makowców migdałowy, ale to jest raptem 2-3 KROPLE

      Usuń
    6. Pani Weroniko, jeżeli uważa pani, że jest to chęć dokuczania, to odpowiadam,że absolutnie nie miałam i nigdy nie będę mieć takiego zamiaru, bo przecież chyba nie o to chodzi i może na tym komentarzu poprzestanę. Serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  6. Wczoraj zrobilam to ciasto bo akurat mialam kawalek sera zamiast aromatu migdalowego dalam cytrynowy i zrobilam w blaszce kwadratowej to wyszedl wyzszy nastepnym razem dam wiecej cukru efekt byl super smaczne to ciasto i wogole nie czuc ze tam jest tylko 30dag sera.Serniczek fajny wilgotny ,teraz mam zamiar zrobic ten z kajmakiem bo pewnie tak samo dobry:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jaki rozmiar blaszki ?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za testowanie przepisów i komentarze.
Jeśli potrzebujesz porady możesz też napisać w komentarzu na moim kanale Domogród w You Tube.